fredag 18. oktober 2013

SEIER!!


Når jeg skulle ner å handle idag gikk jeg litt tidligere til bussen enn jeg pleier, å det gjorde jeg rett i.
Det var strålende sol med litt kjølig høstluft, det er sånne dagen man får nyte at man bor i nærheten av skog og mark. Det finns ikke noe bedre en å få gå en tur i skogen å bare høre på naturens lyder, selv om turene ikke er så veldigt lange så gir det en ro som jeg ikke tror man ikke finner mange andre steder i dagens samfunn.

Måtte hente dagens bilde
 fra min instagram da jeg
hadde vært så uheldig å
 sletta den fra mobilen.



Idag er det så mye mas å jag, man har så store krav på seg. Du må være ekstremt effektiv, for du ska jobbe, trene, spise sunt, ta vare på familien og være med venner, hålle orden i hjemmet å gjerne ha en hobby.
Siden jeg ble syk så har jeg måttet lære meg å omprioritere livet for å ta vare på det som er det viktigt for meg akkurat nå, det tror jeg flere skulle gjort selv om dem er friske.
Noe av det tiltak jeg har gjort her hjemme er at for litt over et år siden bestemte jeg meg for å kutte ut tv´n (jeg har den i tilfelle jeg vil se på film,men den har ingen kanaler) ,vi skulle få fiber, så jeg måtte kjøpe mottaker for å få kanaler dette ønsket jeg ikke å legge penger på.
 Resultatet ble at det nå er jeg som styrer jeg hva å når jeg ska se på noe, jeg behøver ikke sitte oppe til et på natten for at jeg vil se et program. (det meste finnes gratis på nett idag)
 Jeg sitter tom mindere på datan, for når jeg er inne så er jeg effektiv. Før satt jeg gjerne med datan i fanget mens tv´n sto på og jeg sendte meldinger med mobilen, å det er ikke bra for noen.
 Etter at jeg har begynnt å roe ned selv så legger jeg fort merke til å blir veldig sliten av å være på steder der der er fullt øs med stimuli, å jeg har blitt litt overaska over hvor mange steder som tv´n står på hele dagene selv om man ikke sitter å ser på den bare står å lager lyd.
 Bare det å redusere noe av alle dagens inputt har hjelpt meg til å få litt mer ro.
Jeg mener ikke at det er riktigt for alle å kvitte seg med foreksempel tv´n men det handler om å ta tilbake styringe over sitt eget liv å finne roen til å leve i nuet.

Bilde som jeg tok i forje uke
når jeg var ute på en liten tur.


 Etter utalige handle turer de siste ukene så kom jeg meg endelig hjem med det jeg skulle idag, å litt til da.. Så denne gangen tror jeg faktis ikke jeg glemte noe, jeg har iallafall ikke oppdaget det enda :)


Endelig huska jeg det ;)


Ha en fin dag, til neste gang :)


Ingen kommentarer: