fredag 18. oktober 2013

JulRomantiker

Ikke lenge igjen nå :)
Jeg bare elsker julen, det er den desidert beste høytiden som finns spørr du meg.
Av en eller annen grunn så har jeg aldrig opplevd julen som en tid med med masse stress å ting man må gjøre, men som en tid da du får lov til å kose deg litt ekstra med baking,julepynt,gave kjøp og julekort mens stemningsfull musikk står på i bakgrunden.
 Du kan jo ikke annet en å elske det :)



Når jeg var liten så bodde jeg i Sverige i et lite tettsted utenfor Stockholm, der hadde jeg en nabo jente som også likte julen veldig. Så i slutten av august satte vi igang å øve på sangene som skulle synges til Lucia til våre mødres fortvilelse, for jeg kan nok med ganske stor sikkerhet si at dem var lei alle julesangene iallafall før utgangen av Oktober..
Når jeg flyttet hjemmefra så var det min tur å velge hva for tradisjoner jeg ville fortsette med å hvordan jeg ville lage mine egne.
Selv om jeg fortsatt er veldig begeistret for julen så har jeg nå blitt litt flinkere til å hålle igjen.
jeg venter faktis med julepynten helt til 2 el 3 uka i Nov å julemusikken kommer ikke på før runt 1Des, men det som gjør meg mest stolt er nok at selv om jeg pleier å prøve å få til litt baking så smaker jeg ikke på noe som har med julen å gjøre før på Lucia den 13 des ikke en kake el drikke.. :)
Å nå for tiden betyr  jo det ganske lang tid med prøvelser siden det allerede for 2-3 uker siden kom kakemenn,julebrus,marsipan og annet godt i butikkhyllene.. :)
Men julen er ikke bare en tid for god mat å drikke, men det som er det viktigeste for meg er tiden med venner og familien. Det å ta seg et pust i bakken, å ha ordentlig kvalitetstid med de nærmeste uansett om det er venner eller familie.

Til neste gang :)



Ser men rører ikke..



Ingen kommentarer: