tirsdag 15. oktober 2013

Mest brukte.

Når jeg driver med neglene så er det enkelte ord/utrykk og utstyr som jeg ofte bruker.
Her legger jeg en kort forklaring og bilde på hva jeg mener, ettervært kan det også være at jeg oppdaterer dette innlegget om det er noe mer jeg vil tillegge.


  • Base coat - Dette er for å beskytte din egen negel, for mange neglelakker og lakk fjernere tørker ut neglene.
  • Top coat - Dette er bra å bruke for å få lengre hållbarhet enten du har leget et motiv el bare vanligt ensfarget. Det gir også en litt finere glans om man bruker Top coat.

  • Striper/liner - Disse bruker jeg om jeg ska lage noe med tynne linjer,jeg har også neglelakker med ekstra tynn pensel.

dotting tool - Disse blir brukt til mye rart men fremst til å lage sirkler å små prikker, dem er i forskjelige størrelser å er en god erstatter for tandpirkerne.



  • Stickers - Disse bruker jeg som maler når jeg ska lage fransk manikyr el om jeg bare vil få et nytt mønster på helt vanlige negler. 

  • Striping tape - Disse har jeg ikke fått prøved enda men dem ska visst brukes når men vil ha forskjellige stripe nyanser. Så fort dem kommer i posten ska jeg legge ut bilde så se om jeg får til en bedre forklaring.

  • Dry drops - Bruker jeg om jeg har dårlig tid el ikke orker å vente, det gjør at lakken tørker fortere

  • For tynnings dråper - Dette er et ny inkjøp som jeg heller ikke har prøved enda men man kan ha i en dråpe i neglelakken om den begynner å bli tørr og tykk.
     Husk at det er viktigt å stelle neglene dine om du vil at dem ska hålle. Bruk negel olje og en god hånd/negle krem minst 2 ganger for dagen.

Lykke til :)

Ingen kommentarer: