søndag 6. oktober 2013

Sant?!?

DU FÅR IKKE MER EN DU KLARER

Er et uttrykk jeg i perioder tenker mye over. 
Det er mange spørsmål som dukker opp, å jeg tror vær og en må lage sin egen sanning om dette.
Mine svar blir nok som følger;

Hvor kommer det ifra? 
Det er jeg faktis ikke sikker på, av en eller annen grunn så har jeg fått for meg at det stammer fra Bibelen. men om det er rett vet jeg ikke.

Er det virkelig sant? 
Jeg er jo fortsatt her, så langt har det jo faktis vært sant for meg, selv om det er på hengende håret av og til. Men på noe underligt vis finner man knagger å henge tilværelsen på. 
Men jeg syns det er ufattligt vanskeligt å forstå hvorfor man hele tiden skal måtte balancere på grensen for hva man klarer.  

Hva med dem som ikke klarer mere?
Ja, det er mange som tilslutt ikke klarer mer. Jeg tror det finns tusner av grunner til det, å ikke noe svar som er mer riktigt en andre. Mange ganger blir dem refferert til som "svake", pessimister, som gir opp alltfor lett.
Jeg tror ikke det stemmer å tror faktis man bør se på dem som krigshelter dem har vær gjenom livets krig noen klarer seg med små og store skader mens andre går tapt.
Jeg har flere ganger hørt kommentaren "håll deg possetiv det er folk som har det verre" og "du er iallafall ikke døende" Men vet du va, om noen møter så tøff motgang at man stiller spørsmål om man kommer igjenom eller ikke så spiller det faktis ingen rolle om folk har det verre. 
For akkurat da går man igjenom sin egen kamp og balanserer på en til tider veldig tynn tråd for hva man klarer eller ikke. Det betyr ikke at man mangler medfølelse for andre som sliter men at man må mobilisere seg for å finne tilbake til sin egen styrke.
Alle møter noen gang tøffe tider på ulike plan i livet, så la oss ta vare på værandre mens vi prøver å se fremover. Vi må også være veldig forsiktig for selv om du kjenner noen så vet du mest sannsyneligt ikke hvor lang deres "kampen" har vært.


Akkurat idag så tror jeg DET BLIR BEDRE!!




Bilde fra min instagram "a9tadk".


Til neste gang :)

Ingen kommentarer: