fredag 11. oktober 2013

Jeg er jo faktis frisk!!

Det er viktigt å være optimistisk når det er vanskeligt å møte en tung værdag.
Man ska ikke benekte følelser og fakta om hvordan virkligheten er, men heller ikke grave seg ned i den.
Det er ikke alltid like lett men jeg tror det er viktigt for at man ikke ska falle fra værandre.
Jeg er inne i en periode nå der akkurat dette er ufattligt viktigt for meg så jeg klarer å holde meg "flytende".
For eksempel
Jeg ser på hva virkligheten sier:  Idag har jeg veldigt ont i hode å er ekstremt sliten.
Aksepterer det: Ok, dette er fakta
Finnes det en løsning?! Av og til ja andre ganger ikke
Gå videre: Ikke dvele ved det, se framover.

Idag ble min konklusjonat om jeg ser bort fra min M.E å alle plager som den gir så har jeg ganske bra helse, å det er jo alltid noe å ha med seg når dagen er tøff og vanskelig.

Til neste gang :)



Ingen kommentarer: