torsdag 10. oktober 2013

Møter sin skaper

Jeg er ikke spesielt glad i dyr, men så lenge jeg slipper å ha dem hjemme eller runt meg hele tiden så går det fint å jeg er jo ikke redd dem.
 Men når vi snakker små kryp som edderkopper,mus å frosker. Selv om dem er små og sannsynlig mer redd for meg, syns jeg dem er motbydlige små varelser som jeg helst ikke vil være i nærheten av.
Så når jeg vel kom i seng å begynnte å roe ned ble jeg ikke særligt glad av å få besøk i senga forleden kveld..

Det begynnte med at jeg ville prøve å komme i seng tidligt for jeg skulle opp dagen etter på mindfullness kurs.
Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro å jeg hadde ganske ont i mine ledd så jeg lå å spillte litt på mobilen. Sovemedisinen begynner å virke litt men ikke nok til at jeg klarer å sovne, så jeg bestemmer meg for å stå opp og ta litt til. I gangen mellom soverommet og badet står en gedigen edderkopp, jeg skvetter å pulsen skyter i været, men etter litt frem og tilbake så klarer jeg med hjelp av feiekost/brett å få den ut.
Jeg legger meg godt til rette for å klare å roe ned litt, så igjen ble det spill på mobilen. Det tar ikke mange minuttene før jeg merker at det er noe som kryper opp over venster skulder, jeg klarer relativt roligt å børste det av meg. Igjen skyter pulsen i været når jeg ser at det var en langbein, å at den nå er borte. Etter mye dyne risting,leiting å en lang diskusjon med meg selv bestemte jeg meg for at jeg skulle fortsette å sove i senga å ikke flytte ut i stua. Så for tredje gangen denne kvelden prøver jeg å finne roen, men nå tar det faktis nesten 5min før jeg igjen kjenner noe krype opp over armen min.
Denne gangen gir jeg meg ikke jeg rister dynene, skjekker putene ser mellom madrassene, men ikke før jeg flytter senga å snur oppned på nattbordet finner jeg den lille rakkern.
Men for å gjøre en lang historie litt kortere så fikk Mr langbein møte sin skaper denne natta, å om en langt på overtid så fikk jeg tilslutt ro til å sovne..


Til neste gang ;)



OK, den er vel kanskje ikke gigantisk
Men alltfor stor å motbydlig for min smak..




Ulempen med å bo i en kjellerleilighet?!
Denne hadde jeg besøk av for noen uker siden


Ingen kommentarer: