lørdag 28. september 2013

Jubileums år del 1!!

2013 er et skikkeligt jubileums år både på godt og ont.
Tre 50 års-dager, en 18 års-dag, en student, en konfirmasjon å så min egen 30 års-dag for å nevne noe. Bursdager og andre festligheter er jo stortsett veldigt koslige, spesielt om man har klart å spare opp litt energi.. Men så kommer de dagene/jubileumene som man kanskje ikke husker med like mye glede å som får en til å komme på alle "tenk om" situasjonene.  1 juli var det 10 år siden jeg kom med flyttebilen til norge, jeg husker det var en stor dag fyllt med skrekk blanda fryd å store forventninger på hva voksen livet hadde å by på. Første gangen alene å over 60mil fra mamma var jeg klar for å møte verden med mine drømmer å planer.
Men livet skulle bli snudd på hode fortere en forventet,. 
Etter å ha bodd i Norge i ca 6uker (slutten august)  fikk jeg en ordentlig forkjølelse, men det var jo ikke så farligt for jeg kunne jo sove når jeg kom hjem fra jobb å i helgene. Men formen ble bare værre, når jeg ikke var på jobb så gjorde jeg ikke noe annet en å spise paracet å sove i håp om at det blir bedre, men der tok jeg feil.. 
Jeg husker det som det var igår, natten til fredag den 26 september 2003jeg hadde den ene febertoppen etter den andre hele natta, hadde så ont i kroppen at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. 
Åå som jeg savnet Mamman min..
Klokka ringte kl 6 men jeg var allerede våken hadde jo ikke sovet noe særligt under natta, jeg hadde tidligvakt i barnehagen der jeg jobbet så det å ringe seg syk var helt utenkligt. I tillegg så skulle det være høstfest for personalen på kvelden å det var jo min mulighet for å bli kjent med litt nytt folk siden jeg var helt ny i bygda.. 
Jeg kom meg på jobben, det var tøfft å jeg kjente at jeg begynnte å tvile litt på om jeg skulle klare hele dagen. Jeg tenkte at om jeg bare kommer meg til lunsjen å så på kledningen så får jeg gå hjem om ikke formen er bedre, men så langt kom jeg ikke..
 Runt 0830 kom sjefen min in på avd for å si god morgen, om jeg såg like forferdlig ut som jeg følte meg så var det nok ikke noe vakkert syn som møtte henne i døra. Hun forsto iallafall at jeg ikke var frisk å sendte meg hjem på en gang. 
Søndags kvelden kom å så ringer telefonen det var sjefen som ville høre hvordan det gikk, å siden formen var like elendig så fant jeg/vi ut at jeg ikke skulle på jobb på mandagen. 
Men hvordan er man syk i Norge? 


Fortsettning kommer imorgen ;)

Til neste gang :)

Ingen kommentarer: