søndag 20. oktober 2013

Nyte det som nytes kan!!

Men ME så vet man aldrig hvordan formen er å jeg syns at det stadigt kommer nye symtomer og plager.
For min del så har jeg en knippe med grund symtomer/plager som foreksempel søvnproblematik/utmattelse, hodepine, leddsmerter, og vanskelig med temperatur regulering, noen av dem er litt mere sessongs betont men i det store hele så er dette plager som er der hele tiden.
Itillegg så er det masse andre plager som kommer og går t.ex svimmelhet, hovne lymfeknuter, lys/lyd ømfintlighet ja lista kan gjøres lang.
Det jeg syns gjør det litt vanskelig er at kroppen stadigt bytter ut "varsellampa" for når jeg må roe ner og gjøre mindre. Sykdomen i seg selv er veldig uforutsigbar så det å kjenne kroppen sin er noe av det viktigeste verktøye man har for å klare å hålle sykdomen noelunde stabil.



Dagen igår var ganske stille og rolig, (som det pleier ) jeg lå storedeler av dagen på sofan mens jeg fant ut hva jeg må ta litt tak i her hjemme. Støvsuge og bytting av sengetøy fant jeg ut var det viktigeste  iallafall, så det er mitt mål idag..Men vi får se, for de siste dagene har vært litt rare da jeg har hatt uvanlig hodepine(ikke den jeg pleier) og sove dårligt (lite) men på en rar måte så har jeg vært sliten men ikke hatt den totale bomull i hode følelsen så får se hvor dette bærer hen..

Koser meg i måneskinnet.
Så jeg gikk ner til min bonus familige for å se hvordan det har gått for dem, da dem driver å bytte kjøkken. Vel nere ble det servert taco, er så koseligt å ha et sted man bare kan stikke innom når som helst bare for å bytte stue.
Verdens beste bonus familie.
Etter middagen satte vi oss ut med tepper og varm
drikke å bare tok ting veldigt med ro forran en sprakende peis på terassen.
Koselig kveld med familien med andre ord ;)





Til neste gang :)






Ingen kommentarer: