onsdag 23. oktober 2013

tikktakktikktakk..

Jeg la meg til å sove kl 2230 for da kjente jeg hvordan trøttheten begynnte å smyge seg på, måte ha på meg joggebukse og tjokke sokker for jeg syns det var så kallt selv under dyna. Hode begynte å surre med massemasse tanker, jeg fant blant annet ut at det var veldig dumt å kaste de siste flanell sengetøyet før jeg hadde kjøpt nytt for det er jo varmere og deiligere å sove i.

Egentlig så syns jeg det er litt rart selv om man tenker å dagdrømmer iløpet av dagen så er det akkurat som tankevirksomheten øker to gir så fort mn ska legge seg.. Jeg lå i sengen til 1230 da fant jeg ut at jeg skulle prøve det som min psykriatiske sykepleier har sagt, "om det er for mye tanker når du ska legge deg så legg deg på sofan,sovner du der så er ikke det så farligt for da får du iallafall sove" .
Senga ska være så fri fra tanker som det går.
Etter to timer så ligger jeg da her, klokka slår snart 02:30 jeg ligger i sofan å ser opp i taket,det er mørkt å tyst runt meg å øynene svir av trøtthet allikevel så klarer jeg ikke å sovne.
Er kanskje for at jeg prøver å slutte med sovemedisinene mine, men hvem hadde trodd at så lite av en tablett skulle ha så stor betydning..
For litt over en måned siden så sluttet jeg med mine sovemedisiner som hadde en styrke på 7,5g dette gikk over all forventning jeg hållt opp i ca tre uker, så etter en ny sykdoms periode startet jeg igjen for å prøve og komme tilbake til normal døgnsryttme. Jeg har tatt ca en fjerdedel av en tab, men jeg ønsker virkelig å slutte med dem helt så får se hvor lenge jeg håller ut inatt..


Til neste gang :)

Ingen kommentarer: